Τετάρτη 18 Μαρτίου 2015

Μπούσουλας για τον Πάνο (μέρος Ι)

Κάπου πήρε το αυτί μου ότι φέτος την 25η Μαρτίου, μετά την ολοκλήρωση της παρέλασης στο Σύνταγμα, θα ακολουθήσει λαϊκή εκδήλωση κατά την οποία, τρεις μπάντες του Στρατού, θα παίξουν δημοτικά τραγούδια για να χορέψουν οι πολίτες. Επίσης ανακοινώθηκε ότι στο Σύνταγμα εκείνη την ημέρα, θα βρίσκονται χορευτικά σωματεία από όλη την Ελλάδα.

Στη είδηση που άκουσα όμως, δεν υπήρχε καμία αναφορά στα τραγούδια που θα ακουστούν κι αυτή η ασάφεια γύρω από το πρόγραμμα της εκδήλωσης μού προκάλεσε αρχικά έντονη ανησυχία που όμως σύντομα μεταλλάχτηκε σε δημιουργικό οίστρο με αποτέλεσμα την κατάρτιση μιας λίστας “κλασσικών” δημοτικών τραγουδιών που μπορεί κάλλιστα να αποτελέσει μπούσουλα για την εκδήλωση. Ελπίζω δε, ότι θα συμπληρώσετε τα κενά που σίγουρα θα υπάρχουν κι έτσι αυτή η πρωτοβουλία δε θα θεωρηθεί μονομερής ενέργεια.

Πέρα από την πλάκα όμως, έχοντας ήδη ανεβάσει πολλές αναρτήσεις με jazz μουσική, αρκετές με ελληνική των τελευταίων δεκαετιών αλλά και των αρχών του περασμένου αιώνα, εδώ και καιρό σκεφτόμουν ότι θα έπρεπε να ετοιμάσω τουλάχιστον μια ανάρτηση με δημοτικά τραγούδια, οπότε άρπαξα την ευκαιρία που παρουσιάστηκε.

Σήμερα λοιπόν, θα ακούσουμε δημοτικά τραγούδια από τη Θράκη, τη Μακεδονία, την Ήπειρο, τη Θεσσαλία και την Πελοπόννησο, ενώ το αυριανό μας πρόγραμμα θα περιλαμβάνει δημοτικά τραγούδια από το Ιόνιο, την Κρήτη, τις Κυκλάδες, το Ανατολικό Αιγαίο και τον Πόντο. Ας αρχίσουν οι χοροί! 


Θ ρ ά κ η 


Μπαϊντούσκα

Ζωναράδικος


Μαντηλάτος



Μ α κ ε δ ο ν ί α


Λυτός (Πουστσενο)

Έντεκα

 Μήλο μου Κόκκινο, 



Ή π ε ι ρ ο ς 


Γιάννη μου το μαντήλι σου, με τη Δόμνα Σαμίου


Κοντούλα Λεμονιά.

 Μπεράτι, Πωγωνίσος, Ήπειρος



Θ ε σ σ α λ ί α 


Πουλιά μου διαβατάρικα, τσάμικος.


Καραγκούνα. 

Ο Ήλιος, τσάμικος



Π ε λ ο π ό ν ν η σ ο ς 


Ένας αητός καθότανε,Τσάμικος 

  
Μου παρήγγειλε τ' αηδόνι, Καλαματιανός 

Σαν πας πουλί μου στο Μοριά, κλέφτικο 


Δεν υπάρχουν σχόλια: