Παρασκευή 25 Φεβρουαρίου 2011

Derek Jacobi, Βασιλιάς Ληρ

.

"Σε συνεργασία με τη βρετανική πρεσβεία και το Βρετανικό Συμβούλιο, το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών αναμεταδίδει απόψε στις 9 μ.μ έναν ξεχωριστό Βασιλιά Ληρ, με πρωταγωνιστή τον Ντέρεκ Τζακόμπι. Το έργο παρουσιάζεται  σε σκηνοθεσία του Μάικλ Γκράντατζ και είναι μια παραγωγή του Θεάτρου Ντόνμαρ του Λονδίνου. Τη μετάφραση των υποτίτλων της παράστασης έχει επιμεληθεί ο Διονύσης Καψάλης..." από την Καθημερινή.


"Στα 73 του ο κορυφαίος ηθοποιός συναντήθηκε με τον Βασιλιά Λιρ, μια εμπειρία που τον μεταμόρφωσε, τον εισήγαγε, όπως έχει πει, στην «τελευταία πράξη» της ζωής του. Ο Τζακόμπι έχει ταυτιστεί με τον Αμλετ - τον έχει παίξει 400 φορές!- και για πολλούς είναι ο καλύτερος Δανός πρίγκιπας όλων των εποχών. Τώρα, με τον Ληρ του, παίρνει επάξια τη θέση του δίπλα στις μυθικές ερμηνείες του Πολ Σκόφιλντ και του Τζον Γουντ, όπως έγραψαν οι Αγγλοι κριτικοί..." από την Ελευθεροτυπία


Corvinus στην ταινία Underworld: Evolution

Charles Dickens στην ταινία The Riddle


Gracchus στην ταινία :Gladiator




Archbishop Cosmo Lang στην ταινία The King's Speech




Κλαύδιος, απο την τηλεοπτική σειρά, Εγώ ο Κλαύδιος 





18 σχόλια:

δύτης των νιπτήρων είπε...

Ένας λόγος για να πήγαινα στο Μέγαρο (αν ήμουν στην Αθήνα).

Εγώ, από τον Κλαύδιο τον θυμάμαι.

Τσαλαπετεινός είπε...

δύτης των νιπτήρων: Δυστυχώς τα εισιτήρια έχουν εξαντληθεί, οπότε κι εμείς που είμαστε στην Αθήνα και δε φροντίσαμε εγκαίρως απόψε θα παρηγορηθούμε με δύο τρία επεισόδια από τη σειρά του bbc Εγώ ο Κλαύδιος ή με το Gosford Park

Σταυρούλα είπε...

Εξαιρετικός ηθοποιός που δεν κάνει θόρυβο με (ή γύρω από) το όνομά του αλλά κάνει αίσθηση με τη δουλειά του.

Ο Ληρ είναι ρόλος για ηθοποιό ώριμο (όπως και ο Πρόσπερο πιστεύω) όχι τόσο στα χρόνια αλλά στα εκφραστικά του μέσα.

Σαν Κλαύδιο τον γνώρισα και με τις φωτογραφίες σου παρατήρησα σε πόσες ταινίες τον έχω απολαύσει χωρίς να το συνειδητοποιήσω.

Υ.Γ.Νομίζω πως η ΕΡΤ άρχισε να δείχνει ξανά τη σειρά "Εγώ, ο Κλαύδιος" αυτές τις μέρες.

Σελιτσάνος είπε...

Τελικά αν δεν περάσεις από την τηλεόραση δεν σε ξέρει κανείς.Κι εγώ από τον Κλαύδιο τον ξέρω.

Yannis Tsal είπε...

Εμένα να με συγχωρέσεις αδερφούλη που δεν είμαι τόσο γνώστης του θεάτρου, αλλά το όνομα του ηθοποιού με παρέπεμψε σε ποσοτικές μεθόδους παρόνοιας ονομασίας - καθότι τότε έδιναν έμφαση σε σπουδές θετικής κατεύθυνσης, ως μέσο απελευθέρωσης καταρχήν, και κατόπιν ηγεμονίας της εργατικής τάξης.

Ανώνυμος είπε...

Δηλαδή, δεν έχει αυτόγραφο με αφιέρωση στον Τσαλαπετεινό; :(

blasblog είπε...

un saludo, el blog me parece interesante , mu gustarìa tener poder leerlo traducido
un saludo
Blas

Τσαλαπετεινός είπε...

Renata: Τελικά και ποιός από τους κεντρικούς ρόλους στα έργα του Σέξπιρ δεν είναι απαιτητικός και δεν απαιτεί ώριμους ηθοποιούς; Ο Μάκμπεθ, ο Οθέλλος, ο Σάιλοκ, από τον Έμπορο της Βενετίας, ο Ριχάρδος ο Γ, ο Άμλετ, ο Πουκ από το Όνειρο Καλοκαιριάτικης Νύχτας...


Υ.Γ. Έχω όλη τη σειρά των επεισοδίων του BBC από την Καθημερινή και κάνω συχνές επαναλήψεις όπως και στο βιβλίο του Robert Graves, στο οποίο βασίστηκε η σειρά.


Σελιτσάνος: Ναι κι ένα καλό της τηλεόρασης!

Τσαλαπετεινός είπε...

tsalapeteinos: Λοιπόν! Έχω να σου προτείνω μια συμφωνία. Εγώ θα μελετήσω σε βαθμό αποστήθισης τη μέθοδο Jacobi και εσύ θα διαβάσεις το Βασιλιά Ληρ. Τι λες; Fair enough ?


undantag: Χθες στο μέγαρο είχε αναμετάδοση της παράστασης, οπότε μόνο αν ήμουν στο Λονιδίνο στις 3 Φεβρουαρίου κι αν είχα εξασφαλίσει εισιτήριο, θα υπήρχε μια μικρή πιθανότητα να έχω αυτόγραφο του.

Πώς πάτε με τα χιόνια εκεί πάνω;

Τσαλαπετεινός είπε...

blasblog:Muchas gracias por su visita y el comentario tambien.
Buenas tardes ;-)

Ανώνυμος είπε...

ευπειθώς αναφέρω ότι:
- μας χιόνισε (μάλλον) για τελευταία φορά την Τετάρτη
- τα πρώτα schneeglocken έχουν ήδη κάνει την εμφάνισή τους στο πάρκο.

το αυτό επιθυμώ και δι' Υμάς

Ανώνυμος είπε...

ευπειθώς αναφέρω ότι:
- μας χιόνισε (μάλλον) για τελευταία φορά την Τετάρτη
- τα πρώτα schneeglocken έχουν ήδη κάνει την εμφάνισή τους στο πάρκο.

το αυτό επιθυμώ και δι' Υμάς

Τσαλαπετεινός είπε...

undantag : Εύγε παιδί μου!
Αν μάλιστα διευκρινήσεις τι είναι αυτή η "καμπάνα χιόνι" που μου βγάζει η αυτόματη μετάφραση για τα schneeglocken, δικαιούσαι πενθήμερης άδειας.

Ανάπαυση.

Ανώνυμος είπε...

μην εμπιστεύεσαι την αυτόματη μετάφραση (ή ο,τιδήποτε άλλο αυτόματο, on that matter).
Ψάξε για εικόνες στο γούγλη.

(ένα μικρό λευκό ορχιδεοειδές λουλουδάκι του κάμπου είναι - που εδώ στο βορρά σημαίνει το τέλος του χειμώνα)

Τσαλαπετεινός είπε...

undantag : Πανέμορφο λουλούδι!
Τελικά το άνθος έχει σχήμα καμπανας οπότε δεν έπεσε μακριά το ψαχτήρι.
Καμπανούλες στο χιόνι δεν είναι;

(θυμάμαι στα βόρια τα ζουμπούλια να ανθίζουν μέσα στα χιόνια και... τη Μέρα της Μαρμότας)

Καλό σου απόγευμα και
ειλικρινά σε ευχαριστώ. ;-)

Τσαλαπετεινός είπε...

undantag : Βλέποντας αρκετές εικόνες
schneeglocken, σκέφτηκα ότι είναι κάτι ανάλογο με τα κρινάκια της Παναγιάς. Με τη διαφορά ότι τα μεν ανθίζουν στο χιόνι τα δε στην καυτή άμμο.

http://tsalapetinos.blogspot.com/2010/08/blog-post_15.html

Alexandros είπε...

Ήμουν από τους "τυχερούς" που είχα κλείσει εισητήρια! Δυστυχώς όμως η οργάνωση του μεγάρου μουσικής ήταν άθλια... Σε τέτοιο βαθμό που αναγκαστήκαμε μαζί με αρκετούς ακόμη να παραπονεθούμε ενώ γινόταν η προβολή! Κάποιοι, μεταξύ των οποίων και ο υπογράφων, ζητήσαμε επιστροφή χρημάτων δέκα λεπτά αφού ξεκίνησε η προβολή. Η επιστροφή χρημάτων έγινε. Το γεγονός όμως ότι το Μέγαρο Μουσικής δεν έβγαλε καμία ανακοίνωση για την απαράδεκτη οργάνωση και ταλαιπωρία είναι ενδεικτικό της νοοτροπίας που επικρατεί... Ούτε καν απάντηση στην επιστολή διαμαρτυρίας μου δεν έχω λάβει! Πράγματι κρίμα γιατί δεν ξέρω αν θα ξαναπροβληθεί!

Υ.Γ.: Πάντως τον Jacobi τον απολαύσαμε στον "Λόγο του Βασιλιά" αμέσως μετά!

Τσαλαπετεινός είπε...

Alexandros: Φαντάζομαι ότι κάτι πολύ σοβαρό συνέβη ώστε να ζητήσεις δέκα λεπτά μετά την έναρξη της προβολής να σου επιστραφεί το αντίτιμο του εισιτηρίου και να αποχωρήσεις.

Και βέβαια είναι το λιγότερο εκνευριστικό να μην σου απαντάνε σε επιστολή διαμαρτυρίας.

Στο Λόγο του Βασιλιά, μικρός ο ρόλος
αλλά ο Jacobi ήταν απολαυστικός.