Κυριακή, 13 Μαρτίου 2011

Στο αίθριο

"Πλοήγηση στο σκοτάδι" είναι ο γενικός τίτλος των πέντε αυτόνομων γλυπτών  της Καλλιόπης Λαιμού  που εκτίθενται στο αίθριο του Μουσείου Μπενάκη στην Πειραιώς. Αποκτούν ιδιαίτερο ενδιαφέρον καθώς μπορούν να μεταμορφωθούν από έργα τέχνης σε παιδικό παιχνίδι. Ο τεράστιος μεταλλικός σπόρος μέσα από τον οποίο έχει ξεπεταχτεί ο βλαστός, "Reaching Up High", γίνεται  άξονας  για   τον πιτσιρίκο της φωτογραφίας και περιστρέφεται γύρω του  με περισσή χαρά  ακουμπώντας διαρκώς το δεξί του χέρι στο μέταλλο.   

Η μεγάλη παρέα των φοιτητών κάθεται στην πλατφόρμα έκθεσης με πλάτη στα γλυπτά. Είναι όλοι τους  κατάκοποι  μετά από τη ξενάγηση στην έκθεση του έργου του Πικιώνη που τελειώνει σήμερα.

«σαν κάτι να ήταν κλειστό και το άνοιξες. Να μπει μέσα ο θεατής και προστατευμένος από το περίβλημα να κάνει ενδοσκόπηση»,  λέει  η Καλλιόπη Λαιμού για το έργο της "Bear All Crawl" και έτσι ο φωτογραφικός φακός δεν μπορεί παρά να εστιάσει στο εσωτερικό του γλυπτού. 

Στην συνέχεια όμως το πλάνο ανοίγει για να συλλάβει το μεγαλύτερο μέρος του κεντρικού θέματος - του πυρήνα της εγκατάστασης - μια  σύνθεση εξαγώνων  με τίτλο Twelve Steel Heads. 

Χρειάζεται πολλή υπομονή για να πετύχεις τη μια και μοναδική στιγμή που  στην πλατφόρμα με τις πέντε συνθέσεις της Καλλιόπης Λαιμού δεν βρίσκεται κανείς. Γιατί τόσο το αίθριο, όσο και οι αίθουσες των εκθέσεων στο Μουσείο   Μπενάκη είναι σχεδόν πάντα- και ειδικά τα Σαββατοκύριακα- γεμάτες κόσμο. Κι αυτό είναι πραγματικά ένα πολύ ευχάριστο ξάφνιασμα. 




17 σχόλια:

renata είπε...

Φαίνεται πολύ ενδιαφέρουσα η έκθεση. Η γλύπτρια δεν μου είναι άγνωστη καθώς τη γνώρισα μέσω του έργου της "Πορθμεία" που εκτέθηκε για κάποια χρόνια στο χώρο των Αισχυλείων (παλιό Ελαιουργείο) όπου και το έκαψε τελικά.

Καλημέρα :)

DonnaBella είπε...

elpizw na krathsei mexri to pasxa, tha nai idanikh volta na paw me ton kollhto mou ton kompothta :-)tnx!

Riski είπε...

Λίγο περισσότερο να άνοιγες το κάδρο σου στην πρώτη φωτο, θα με είχες πιάσει κι εμένα. Περίμενα τη σειρά μου να παίξω, μετά από αυτό το παιδάκι.

Theorema είπε...

Κάθε σας ανάρτηση είναι πραγματικά ένα πολύ ευχάριστο ξάφνιασμα, εξωτικό μου πουλάκι :)

navarino-s είπε...

Πολύ καλή η παρουσίαση σου και λέω να πάω. Ευχαριστώ.

silentcrossing είπε...

Δεν ξέρω για τη γλύπτρια, οι φωτογραφίες πάντως από μόνες τους θα έφτιαχναν καταπληκτική έκθεση. Αν και άργησα να καταλάβω ποιος είναι ο καλλιτέχνης, τα συγχαρητήρια μου!

Τζων Μπόης είπε...

Δεν κατάλαβα ποτέ γιατί το Μουσείο Μπενάκη της Πειραιώς λέγεται "μουσείο". Είναι πάντως απο τα ωραιότερα πραγματα που έχουν συμβεί σε αυτή την πόλη.

Άσχετο: Pascal Comelade, Catalana De Jazzz...άκρως ερωτεύσιμο, έχω κολήσει και μου αρέσει

island είπε...

Να κάνω ένα ρισπέκτ στην μηχανή σας αλλά κυρίως στο μάτι σας.

b|a|s|n\i/a είπε...

τι θα ήταν το μουσείο μπενάκη και ο κάθε εκθεσιακός χώρος χωρίς τέτοια κλικ; ;)
πολύ καλό σου βράδυ!

Τσαλαπετεινός είπε...

Renata: Η καταστροφή ενός έργου τέχνης, από το ίδιο τον καλλιτέχνη και μάλιστα με καύση πρέπει να είναι κάτι σαν ιεροτελεστία. Πρέπει να ήταν πολύ δυνατή εμπειρία.
Χαίρομαι που την έζησες.
Καλή μας βδομάδα.


DonnaBella : Δυστυχώς δεν θα το προλάβεις. Τελειώνει στις 26/3. Αλλά μην στεναχωριέσαι, υπάρχουν αρκετές ενδιαφέρουσες εκθέσεις και τον Απρίλιο. Για παράδειγμα : “Ο Σπύρος Βασιλείου και το θέατρο", "Κιβωτός. Παλαιοί σπόροι και νέες καλλιέργειες" και η έκθεση φωτογραφιών του Κώστα Μπαλάφα που συνεχίζεται μέχρι τις 30/4.

Τσαλαπετεινός είπε...

Riski: Έπεσε crop στην εικόνα. Ήσουν μέσα στο πλάνο δεξιά και φαινόταν ένα κορίτσι που σε συγκρατούσε με το ζόρι για να μην ορμήσεις. Το άκουσα μάλιστα να σου λέει : “Μαμά σταμάτα! Άσε το παιδάκι να παίξει.”


Theorema: Κάνω ότι μπορώ κάθε φορά για να εκμαιεύω το “εξωτικό” ;- )


navarino-s : Η Πλοήγηση στο σκοτάδι εκτίθεται μέχρι τις 26/3 αλλά έχει κι άλλες ενδιαφέρουσες εκθέσεις. Χαίρομαι που σας παρέσυρε η ανάρτηση.

Τσαλαπετεινός είπε...

silentcrossing: Άργησες να καταλάβεις; Μα σε είχα ενημερώσει εγκαίρως ότι “ψηνόταν” το ποστ. Να πω μάλιστα – για να το μάθουν κι οι άλλοι – ότι εξ αιτίας σου ανέβηκε ασπρόμαυρο, γιατί ζήλεψα τις εικόνες σου από τα Χανιά. ;-)
Σε ευχαριστώ.

Τζων Μπόης : Είναι ζωντανός χώρος. Το κτίριο λειτουργικό και σύγχρονο, οι εκθέσεις πολύ ενδιαφέρουσες και ο κόσμος που το επισκέπτεται πολύ συμπαθητικός. Όντως από τα ωραιότερα που έχουν συμβεί σε αυτή την πόλη.

Όσο για τον Pascal, μπορώ να πω ακριβώς το ίδιο.

Τσαλαπετεινός είπε...

island: Τώρα αν σας πω ότι διάβασα ρισέτ, θα αποσύρετε τα ρισπέκτ για το μάτι και θα αφήσετε μόνο της μηχανής;
(δυσλεκτικό το δύστυχο πτηνό βλέπετε)


b|a|s|n\i/a : Αν δεν ήταν ο μικρός που στριφογύριζε- πρέπει να συμπληρώσω χωρίς να ζαλίζεται καθόλου – τα κλικ θα ήταν “τυπικά”.

renata είπε...

Σου χρωστάω ένα σύνδεσμο (για τα Πορθμεία) : http://www.aisxylia.gr/index.php?option=com_content&task=view&id=188&Itemid=78

Τσαλαπετεινός είπε...

renata : Σε ευχαριστώ πολύ! Είχα αμελήσει να το ψάξω μετά το πρώτο σου σχόλιο και χαίρομαι που είδα τώρα κι αυτή την πολύ ενδιαφέρουσα δουλειά της Λαιμού.

Σε ευχαριστώ και πάλι
και καλό σου απόγευμα...

silentcrossing είπε...

Α, θέλω νσ πω, την είχα δει την έκθεση πριν το μήνυμα-μετά αποσύνδεσα τα δύο από το φορτωμένο τελευταία μυαλό μου και απλά περίμενα πότε θα ανέβει το ασπρόμαυρο :)
το οποίο ήταν φυσικά εξαιρετικό και κάτω από τη μύτη μου :(

Τσαλαπετεινός είπε...

silentcrossing: Τελευταία όλοι έχουμε φορτωμένο μυαλό, οπότε μην ανησυχείς καθόλου.
;-)